. . . . .

Strategie- en Management Consultants


Core Consultants is een toonaangevend consultancy bedrijf wat met passie, creatief vermogen, intelligentie en resultaat bijdraagt aan de doelstellingen van onze opdrachtgevers. Waar anderen rechts af slaan, gaan wij links. Onderscheidend vermogen realiseren wij niet alleen bij onze klanten, we bieden het ook aan. De klant staat centraal bij onze opdrachtgevers en met strategie, sales, marketing en innovatie als peilers leveren wij toegevoegde waarde in termen van succes en resultaat op lange termijn.

Sales- en marketing consulting

Onze sales- en marketing consulting is ingericht op de commerciële functies die van belang zijn bij het bouwen van een merk, het verkrijgen van omzet, groei en behoud van klanten, promotie- en prijsbeleid, inzicht in de markt, klant en doelgroep.

Hierbij is een centrale rol weggelegd voor de klant. Vertrekpunt is het principe de klant als koning. Alhoewel een klant het niet altijd bij het juiste eind hoeft te hebben, weten klanten vandaag de dag heel goed wat ze willen. Door directe toegang tot verschillende bronnen van informatie is de klant in staat kritischer te zijn dan ooit tevoren. Vanuit de vraag geredeneerd verlangen klanten producten en diensten die zijn afgestemd op individuele behoeften en daarbij wordt een hoog service niveau verwacht. In snel veranderende markten verwordt het unieke aanbod van vandaag, morgen tot een commodity. Op een verantwoorde en winstgevende manier inspelen op vraag en behoeften is uitdagender dan ooit. Om succesvol te kunnen zijn dient de sales – en marketing discipline optimaal samen te werken en te beschikken over de juiste mensen, tools, technologie en kanalen met als doel duurzaam concurrentievoordeel te realiseren welke is afgestemd op de kennis en wens van de klant.

Core consultants is bij haar opdrachtgever betrokken van creatie tot de connectie met de klant vanuit het juiste groeipersectief. De uitdagingen van vandaag worden afgezet tegen de kansen van morgen. Wij ondersteunen met methoden en oplossingen voor het effectief genereren van omzet in het juiste klantsegment en leveren instrumenten en technieken die bijdragen aan het benodigd inzicht om op efficiënte wijze via het juiste kanaal te communiceren met klant en doelgroep.

Competenties

strategie-oriëntatie: ligt de focus op product, markt of kanaal? Hoe communiceer ik richting klant? Wat is relevante toegevoegde waarde? Met welke klant bind ik mijn merk? Wat zijn verantwoorde investeringen ten opzichte van gewenst rendement?

strategie-ontwikkeling: wat is onze propositie en unieke waarde? Hoe en waar effectief concurreren? hoe creëer ik loyaliteit? Hoe zijn we ingericht?

strategie-optimalisatie: op nieuwe manieren onderscheidend vermogen realiseren? Met wie samenwerken om tot nieuwe markten en additionele omzet te komen? Hoe beheer en behoud ik mijn relaties? In welke segmenten investeer ik? Wat is te verbeteren in de verkooporganisatie? Welke veranderingen zijn aan te bevelen in onze marketingdiscipline?